زمان کلاس : شنبه و چهارشنبه - 16:30 الی 19:30 (شروع:22مهر)
تعداد جلسات : 48 ساعت کلاس
درباره دوره:
زبان خارجی را باید بلد بود امّا زبان خارجی که فقط انگلیسی نیست، زبان علم که فقط انگلیسی نیست. چرا زبانهای دیگر را در مدارس بهعنوان درس زبان معیّن نمیکنند؟ چه اصراری است؟ این میراث دوران طاغوت است، این میراث دوران پهلوی است. [مثلاً] زبان اسپانیولی؛ امروز کسانی که به زبان اسپانیولی حرف میزنند کمتر از کسانی نیستند که به زبان انگلیسی حرف میزنند؛ در کشورهای مختلف، در آمریکای لاتین یا در آفریقا کسان زیادی هستند. مثلاً میگویم؛ بنده حالا مروّج [زبان] اسپانیا نیستم که بخواهم برای آنها کار بکنم، امّا مثال دارم میزنم.
کتاب این دوره، PRISMA می باشد که در ترم اول A1 تدریس میشود و ثبت نام کنندگان می توانند این کتاب را از انتشارات جنگل تهیه نمایند.
آدرس فروشگاه: خیابان انقلاب، خیابان 12 فروردین، خیابان لبافی نژاد، نرسیده به منیری جاوید، پلاک 185، انتشارات جنگل (02154113)
نکات کاربردی | نکات دستوری | نکات نگارشی | نکات استراتژیک | نکات فرهنگی | نکات تلفظی و املایی | |
درس 1 | *سلام و احوالپرسی
*خداحافظی *معرفی کردن *تاییدکردن و *درخواست تایید *هجی کردن و… |
*ضمایر فاعلی
*ضمایر تو و شما *فعل بودن *فعل نامیدن *ضمیر پرسشی *”چطور/چگونه؟” |
*گفتگوهای کوتاه
*ملیت ها *واژگان مربوط به کلاس *نام کشورها و قاره ها |
*ربط دادن اطلاعات از طریق عکس ها | *نحوه احترام گذاشتن در اسپانیا و امریکای لاتین
*نام و نام خانوادگی اسپانیایی |
*الفبا
*مخفف *علامت های پرسش و تعجب |
درس 2 | *گرفتن و دادن اطلاعات شخصی: نام،سن، اصالت، محل زندگی و…
بیان شغل و محل کار
|
*حرف تعیین معین
*جنسیت و تعداد اسامی *تطابق حرف *تعریف و صفت با اسم بعد از خود *ضمایرپرسشی کدام؟چه؟چقدر؟ |
*متون توصیفی در خصوص اطلاعات شخصی
*واژگان مربوط کلاس *رنگ ها *مشاغل و محل کار |
*توانایی یافتن معانی کلمات از طریق تصاویر
*به کارگیری فرهنگ واژگان |
*اطلاعات در خصوص اسپانیا و ایالات خودمختارش
*شخصیت های مشهور لاتین |
*سیلاب بندی |
درس 3 | *بیان کارهای روزمره
*بیان مالکیت *بیان احساسات و عواطف |
*صرف زمان حال ساده
*افعال انعکاسی *فعل داشتن |
*متون توصیفی
*اعداد 1 تا 101 *واژگان مربوط کارهای روزمره *واژگان مربوط به اعمال ریاضی |
*توانایی دریافت معانی از طریق *تصاویر و مفاهیم
*توانایی مقایسه صرف افعال به منظور راحتی در حفظ کردن |
*زبان های موجود در اسپانیا | *نحوه تلفظ برخی حروف |
درس 4 | *بیان وجود فرد یا چیزی و بیان تعداد
*دادن و گرفتن اطلاعات در مورد محل قرارگیری اجسام و اشخاص |
*حرف تعریف نامعین و افعالی که با آن به کار می رود
*قیدها *ضمایر پرسشی کجا؟ چه؟ چقدر؟ |
*متون توصیفی
*واژگان مربوط به خانه *واژگان مرتبط به خیابان و محله |
*توانایی درک وازگان از طریق بکارگیری مفاهیم
*توانایی حدس معانی واژگان قبل خواندن متن |
*دو خیابان معروف در مادرید و بوئنوس آیرس
*نوع خانه های مورد ترجیح در اسپانیا و آرژانتین *محله چوئکا،مادرید |
*کلمات vocal
و diptongo |
درس 5 | *صحب کردن و پرسش در مورد اطلاعات شخصی و
روابط فامیلی *توصیف ظاهری و باطنی افراد
|
*صفات ملکی
*صفات مربوط به توصیفات ظاهری *افعال داشتن، پوشیدن، بودن |
*فیسبوک
*متون خبری *واژگان مربوط به روابط خانوادگی *لباس *جنبه های ظاهری و باطنی |
*سازوکاری برای خلاصه کردن *سخنرانی | *خانواده
افراد مشهور لاتین
|
*تفاوت میان تلفظ برخی حروف شبیه به هم |
درس 6 | *بیان احتیاجات
خواسته ها و ترجیحات *پرسیدن قیمت اجناس *بیان عدم رضایت *دادن دستورالعمل برای استفاده از حمل و نقل عمومی |
*فعل رفتن
*افعال خواستن/ ترجیح *دادن+اسم/فعل *حروف اضافه مربوط به رفت و آمد با وسایل نقلیه |
*نحوه استفاده از وسایل حملو نقل عمومی
*دفترچه گردشگری *واژگان مربوط به حمل و نقل عمومی *سفر و آدرس *صفات برتر (بهترین/بدترین) |
*توانایی استخراج معانی و مفاهیم اط متون از طریق یافتن کلمات کلیدی
*توانایی یافتن مفاهیم متون بدون استفاده از فرهنگ واژگان |
*وسایل حمل و نقل عمومی در بارسلونا و مکزیکوسیتی
*سفر به مالاگا، سن سباستین، کابودگاتا *نقشه و آدرس شهر سانتیاگو شیلی |
*لحن تعجبی و پرسشی
*تفاوت میان کلمات شبیه در حالت پرسشی و غیرپرسشی |
درس 7 | *توصیف کارها و فعالیت های معمول
*پرسیدن و گفتن ساعت و ساعات کاری *بیان تعداد به شیوه تقریبی *بیان کارهای متداول *اسقرار موقت |
*افعال ضمیری
*برخی بی قاعدگی ها در صرف افعال حال ساده *قیدها و اصطلاحات مربوط به تکرار/تعداد |
*ساعات کاری مکان های مختلف
*فعالیت های روزمره در اوقات فراغت *بخش های مختلف روز *روزهای هفته |
*یادگرفتن واژگان در یک متن
*یادسپاری بی قاعدگی ها در صرف حال ساده *دریافت معانی متون از روی عنوان متن |
*فعالیت های اوقات فراغت در بوگوتا
*ساعات کاری در بوگوتا *آشنایی با خوردی لاباندا *عادات و رسوم اسپانیایی ها |
*تفاوت میان صدای برخی حروف |
درس 8 | *پرسش و بیان علایق و ترجیحات
*بیان موافقت و مخالفت *بیان حال بد و درد |
*افعال دوست داشتن، پسندیدن، دردکردن/داشتن و..
*ضمایر مفعولی غیرمستقیم *صفات و قیدهای مقدار: کم، زیاد و… |
*ساخت یک نمودار
*فعالیت های اوقات فراغت *واژگان مربوط به عادات غذایی *غذاها و موادغذایی *اعضای بدن *مدوای دردها |
*راهبردهایی برای کاستن از میزان سختی یادگیری اسپانیایی | *عادات غذایی در اسپانیا و امریکای لاتین
*رژیم مدیترانه ای معرفی غذایی سنتی از کلمبیا |
*تفاوت میان تلفظ وصدای برخی خروف |
درس 9 | *چیدن برنامه، پذیرفتن و یا رد کردن آن
*قرارگذاشتن *صحبت در مورد وقایع در حال جریان *صحبت در خصوص برنامه های آینده *توضیح نحوه انجام دادن یک کار *سفارش دادن در رستوران *پیشنهاد دادن |
*زمان حال استمراری
*فعل ماندن/ قرارگذاشتن *بیان قصد و هدف در آینده *فعل توانستن+ مصدر |
*متون خبری
*مصاحبه *پرسشنامه *غذاها و نوشیدنی های یک رستوران در اسپانیا *واژگان مرتبط با یادگیری یک زبان |
*راهنمایی هایی برای تعریف کردن اهداف و مقاصد یادگیری
*توانایی مقایسه و بکارگیری روش های متفاوت یادگیری
|
*رستوران ها در اسپانیا
*گروه موسیقیایی “خیابان 13”
|
*تفاوت بین “ی” و “چ” |
درس 10 | *نظردادن/خواستن
بیان *موافقت/مخالفت *دستورالعمل دادن *شیوه های متفاوت برای ردکردن چیزی |
*بیان نظر
*فعل به نظررسیدن *موافقت و مخالفت *فعل امر؛ باقاعده و بی قاعده |
*مقاله
*نظر و عقیده در یک تبادل نظر *واژگان مربوط به تعطیلات |
*بیان عادات یادگیری یک زبان
*راهکارها و اقداماتی که یادگیری یک زبان را آسان می کنند |
*روزهای تعطیل و تعطیلات در اسپانیا
|
*تفاوت در زبان اسپانیایی
*تفاوت تلفظ در اسپانیا و امریکای لاتین |
درس 11 | *صحبت در خصوص کارهایی که در گذشته ای نزدیک اتفاق افتاده اند
|
*گذشته نقلی؛ باقاعده/بی قاعده
قیدهای زمانی |
*مصاحبه ی روزنامه ای
*واژگان مرتبط با فعالیت های *متداول |
*توانایی به کارگیری یک زمان از طریق یک مفهوم
*توانایی یادگیری اشتباهات نوشتاری |
*نویسندگان امریکای لاتین
*شهر مادرید |
*کاربرد تیلده |
درس 12 | *صحبت در خصوص وضعیت جوی
*بیان یک کار در گذشته *توصیف جغرافیایی مکان ها |
*گذشته ساده؛ باقاعده/بی قاعده
*قیدهای زمان |
*گزارش
وبلاگ *واژگان مربوط به سفر و جغرافیا *وضعیت جوی فصول و ماه های *سال |
*راهکارهایی برای حفظ کردن کلمات از طریق احساسات
*راهکارهایی برای ارائه شفاهی *توانایی بیان کارها در گذشته |
*فرهنگ و سنت های اروگوئه
*سفر به اندلس، سویا، کوردوبا، گرانادا *هندوراس، اسپانیا مکزیک |
*تفاوت بین n و ñ |
شنبه، دوشنبه و چهارشنبه 16:30 الی 19:30 (از 3 آبان)
22 جلسه (بمدت 66 ساعت)
مهلت ثبت نام: تا 2 آذر
مجازی
8 جلسه (130 دقیقه)
آفلاین تصویری
مجازی
9 جلسه (بمدت 140 دقیقه)
نوع دوره: آفلاین تصویری
مجازی
5 جلسه کلاس
مجازی
3 جلسه
مجازی
15 جلسه (190 دقیقه)
آفلاین تصویری
مجازی
540 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
480 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
5 جلسه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
4 جلسه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
480 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
540 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی