گزارش کوهپیمایی جمعه 2 مرداد – تپه نور الشهدا از جمشیدیه + تصاویر

گزارش کوهپیمایی جمعه 2 مرداد – تپه نور الشهدا از جمشیدیه + تصاویر

گزارش کوهنوردی , جمعه ۲ مرداد ( گروه خواهرن ) :

🔹دوستان همگی در محل تجمع حاضر بودند و مسیر ساعت 7:45 دقیقه با حضور 14 نفر شروع شد.

🔹یک نفر سرقدم بودند و جناب فرجی عقب دار گروه می آمدند.

🔹نیمه ی راه یکی از دوستان که صبحانه نخورده بودند و در مسیر حالشون بد شد ک این باعث شد هنوز نرسیده به ایستگاه یک توقف کوتاهی داشته باشیم و بعد مجددا بدون ایشون ادامه بدیم که قرار بودند ایستگاه یک بمونند تا ما برگردیم اما با بهتر شدن حالشون روی تپه خودشون رو به ما رسوندن.

🔹ایستگاه یک, دو, هر کدام توقف ۵ دقیقه ای داشتیم و در حین استراحت دوستان یک سری اصول کوهنوردی توضیح داده می شد. ایستگاه سوم به جهت داشتن صندلی و پر کردن بطری ها مدت استراحت ۱۰ دقیقه بود.

🔹به جهت آفتابی بودن مسیر شیب دار (که البته نزدیکتر هست برای رسیدن به تپه) و نسبتا گرم بودن هوا, برای رسیدن به تپه مسیر کم
شیب و سایه رو انتخاب کردیم که بدلیل اینکه با سایه ی درختان پوشیده شده و جوی آبی از کنار مسیر عبور میکنه خنک تر از مسیر شیب دار هست.

🔹ساعت ۱۰:۲۵ به تپه نورالشهدا رسیدیم, (تپه به جهت داشتن امکانات نسبت به کل مسیر و مقبره شهدای گمنام جهت استراحت انتخاب میشه) و یکساعت زمان استراحت به دوستان داده شد.

🔹بعد از پذیرایی از همنوردان با چای آویشن, زیارت شهدا, چیدن چند گردوی نارس و پر کردن بطری ها از آب چشمه ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه از همان مسیر رفت برگشتیم و مجدد در تمام ایستگاه ها توقف ۵ دقیقه ای داشتیم.

🔹ساعت ۱۳:۳۰ به پارک جمشیدیه رسیدیم و برنامه خاتمه یافت.

🔹با تشکر از حضور همه همنوردان گرامی…

 

گزارش کوهنوردی جمعه 2 مرداد ( گروه برادران ):

🔸مطابق برنامه اعلام شده، زمان حرکت ساعت 7 از درب اصلی بوستان جمشیدیه بود که برای جمع آوری دوستان و حرکت به موقع، ساعت 6:40 در محل حاضر شدیم.

🔸سه نفر از اعضاء قبل تر در محل بودند،(جا دارد از این افراد که ترجیح می دهند زودتر در محل حاضر شوند تا مشکلات پیش بینی نشده مانع از بروز تاخیر و ضایع شدن وقت سایرین شود کمال تشکر را داشته باشیم.) تا ساعت 7 حدود 10 نفر از اعضا به محل آمده بودند که تماس ها و پیگیری ها نشان میداد افراد بیشتری در راه هستند.

🔸ساعت 7:05 از درب پارک حرکت کردیم، ساعت 7:15 به میدانگاهی اول رسیدیم با توضیح 5 دقیقه ای در خصوص جلودار و عقب دار های گروه و جزئیات دیگر ساعت 7:20 کوهپیمایی را شروع کردیم.

🔸سرعت گروه به نسبت هفته های گذشته خوب و روان بود و با استراحت های 5 دقیقه ای در ایستگاه یک و دو و 15 دقیقه ای در ایستگاه سه راس ساعت 9:20 دقیقه به مقبره نورالشهدا رسیدیم.

🔸پس از استفاده از امکانات ایستگاه صلواتی شهید ورکش و زیارت شهدای گمنام سفره پر برکت صبحانه پهن شد و در آخر با گرفتن عکس های دسته جمعی و خویش انداز ساعت 11 به سمت پایین حرکت کردیم.

🔸با همکاری همنوردان سرعت حرکت بیش تر شد و تنها با یک استراحت 10 دقیقه ای در ایستگاه دو ساعت 12:30 به ابتدای مسیر حرکت رسیدیم و پس از تشکر از همنوردان و خداحافظی رسما برنامه تمام شد.

🔸هوا به نسبت قبل از ماه مبارک رمضان رو به گرما رفته بود ولی با باد ملایم و انتخاب مسیرهای دارای درخت و سایه خیلی احساس نشد.

🔸با تشکر ویژه از آنهایی که سر وقت آمدند، نکته ای که حتما باید به آن اشاره کرد سختی پیدا کردن جای پارک برای وسایل نقلیه دوستان و تاثیر منفی آن بر ساعت شروع حرکت گروه می باشد که ان شاالله با تلاش اعضا برای هفته های بعد این مشکل باید رفع بشود.

دیدگاه ها

عبارت امنیتی *

دوره های پر فروش

مولفه های اقتصادی کردن محصولات فرهنگی محمد سرشار
مولفه های اقتصادی کردن محصولات فرهنگی
محمد سرشار

مجازی

540 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
سازماندهی مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حاج حسین یکتا
سازماندهی مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
حاج حسین یکتا

مجازی

480 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
آتش به اختیار حاج حسین یکتا
آتش به اختیار

مجازی

480 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
بررسی آرا و اندیشه های جریان سازان موثر پس از انقلاب عبد الحسین خسروپناه
بررسی آرا و اندیشه های جریان سازان موثر پس از انقلاب
عبد الحسین خسروپناه

مجازی

480 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 140,000 تومان
عبرت های تاریخ شیعه در دوران ائمه معصومین (ع) 1 و 2 محمدحسین رجبی دوانی
عبرت های تاریخ شیعه در دوران ائمه معصومین (ع) 1 و 2
محمدحسین رجبی دوانی

مجازی

540 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
یهودیت،صهیونیسم و اسرائیل سهیل کثیری نژاد
یهودیت،صهیونیسم و اسرائیل
سهیل کثیری نژاد

مجازی

4 جلسه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 140,000 تومان