محدودیت نمایش 100 نفر
زمان کلاس : مجازی
تعداد جلسات : 8 جلسه (بمدت 900 دقیقه)
نوع دوره: آفلاین تصویری
آفلاین صوتی
این دوره شامل صوت ضبط شده جلسات کلاس می باشد که قبل از این به صورت حضوری برگزار شده است.
نحوه استفاده از این دوره:
1) با توجه به ضبط این دوره در ترم های پیشین، امکان ارتباط با استاد و پرسش و پاسخ وجود ندارد.
2) صوت کامل جلسات به محض ثبت نام در دوره به صورت یک جا در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
3) تنها راه دریافت صوت ها، دانلود آنها از لینک های موجود در انتهای همین صفحه تحت عنوان “کلاس های دوره” بوده و راه دریافت دیگری از قبیل ارسال در سایر پیام رسان ها و ایمیل امکان وجود ندارد.
4) بعد از ثبت نام در این دوره، شما دانشجوی دائم این دوره خواهید بود و محتویات برای همیشه در پروفایل شما موجود می باشد. جهت مشاهده چگونگی دانلود محتوای آموزشی اینجا را کلیک کنید.
“عزت ملی و روابط خارجی”
“سرگذشت چهلسالهی انقلاب اسلامی “
* همه چیز علیه ما بود.
* هیچ تجربهای در برابر ما وجود نداشت.
* ترکیب جمهوریّت و اسلامیّت نخستین درخشش انقلاب بود.
* تقابل دوگانهی «اسلام و استکبار» پدیدهی برجستهی جهان معاصر شد.
* عظمت پیشرفتهای چهلسالهی ایران آنگاه بدرستی دیده میشود که با مدّتهای مشابه در انقلابهای بزرگی چون فرانسه و شوروی و هند مقایسه شود.
* انقلاب منشأ این برکات شد:
۱- امنیّت و تمامیّت ارضی را ضمانت کرد.
۲- موتور پیشران کشور در عرصهی علم و فنّاوری و زیرساخت شد.
۳- مشارکت مردمی را در «مسائل سیاسی»، «حضور در صحنههای ملّی» و «استکبارستیزی» به اوج رسانید.
۴- بینش سیاسی آحاد مردم را ارتقاء داد.
۵- کفّهی عدالت را در تقسیم امکانات عمومی کشور سنگین کرد.
۶- عیار معنویّت و اخلاق را در فضای عمومی جامعه افزایش داد.
۷- ایستادگی در برابر مستکبران روز به روز بیشتر شد.
* چالش آن روز بر سر کوتاه کردن دست عمّال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی یا رسوا کردن لانهی جاسوسی بود؛ امروز چالش بر سرِ حضور ایران در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن نفوذ آمریکا از منطقه و حمایت از مجاهدان فلسطینی و دفاع از حزباللّه و مقاومت است
* مشکل غرب جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای ایران بود، امروز مشکل او جلوگیری از انتقال سلاحهای پیشرفتهی ایرانی به نیروهای مقاومت است.
* آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند خودفروخته یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی فائق آید، امروز برای مقابله، خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از دهها دولت معاند یا مرعوب میبیند.
“علم و پژوهش”
* دانش، وسیلهی عزّت و قدرت یک کشور است.
* به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه غرب کرد، توصیه نمیکنیم.
* هنوز از قلّههای دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّهها دست یابیم.
* با شتاب پیش میرویم ولی این شتاب باید سالها با شدّت بالا ادامه یابد تا آن عقبافتادگی جبران شود.
* این راه را با احساس مسئولیّت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید.
“راهبري فرهنگی”
“اقتصاد”
* اقتصاد، هدف جامعهی اسلامی نیست، امّا وسیلهای است که بدون آن نمیتوان به هدفها رسید.
* چالشهای اقتصاد کشور:
۱- چالش بیرونی: تحریم و وسوسههای دشمن
۲- چالش درونی: عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریّتی
* در صورت اصلاح مشکل درونی، چالش بیرونی کماثر یا بی اثر خواهد شد
مهمترین عیوب ساختاری:
۱- وابستگی اقتصاد به نفت
۲- دولتی بودن بخشهایی که در حیطهی وظایف دولت نیست
۳- نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیّت داخلی
۴- استفادهی اندک از ظرفیّت نیروی انسانی کشور
۵- بودجهبندی معیوب و نامتوازن
۶- عدم ثبات سیاستهای اجرائی اقتصاد
۷- عدم رعایت اولویّتها
۸- وجود هزینههای زائد و مسرفانه در بخشهایی از دستگاههای حکومتی
* مهمترینراه حلها:
۱- درونزایی اقتصاد کشور
۲- مولّد شدن و دانشبنیان شدن
۳- مردمی کردن اقتصاد و تصدّیگری نکردن دولت
۴- برونگرایی با استفاده از ظرفیّتها
۵- سپردن کار به دست یک مجموعهی جوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانستههای اقتصادی
“سبک زندگی”
* تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی، زیانهای بیجبرانی به کشور و ملّت زده است؛ مقابله با آن، جهادی همهجانبه و هوشمندانه میطلبد که چشم امید در آن، به جوانها است.
“عدالت و مبارزه با فساد”
* عدالت و مبارزه با فساد،لازم و ملزوم یکدیگرند.
* دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه گانه حضور دائم داشته باشد و به معنای واقعی با فساد مبارزه کند.
* نسبت فساد در میان کارگزاران جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از حکومتها بسی کمتر است، ولی حتّی آنچه هست غیرقابل قبول است.
* آنچه تاکنون شده با آنچه باید میشده و بشود، دارای فاصلهای ژرف است.
دلهای مسئولان به طور دائم باید برای رفع محرومیّتها بتپد.
* کسب ثروت مورد تشویق است، امّا تبعیض در توزیع منابع عمومی و ویژهخواری و مدارا با فریبگران اقتصادی بشدّت ممنوع است.
* غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، مورد قبول نیست.
“چهارچوب نظری فهم انقلاب”
سلام و عرض ادب
از استاد رائفی پور هم برای کلاس ها استفاده کنید.
با تشکر
باسلام وتحیت درصورت امکان ترتیبی اتخاذ شودکلاس ها از متکلم وحده خارج شود و وقت بیشتری به پرسش وپاسخ اختصاص یابد.
سلام
خیلی ممنون بابت تذکرتون
حتما به اساتید اطلاع داده خواهد شد
سلام
لطفا به هر کدام از اساتید دوره بفرمایید در حوزه ای که صحبت کردند ۵ کتاب برای سیر مطالعاتی در آن حوزه معرفی کنند.
هم اساتیدی که کلاسشان برگزار شده هم اساتیدی که کلاسشان برگزار نشده است.
با تشکر
سلام و احترام
بله حتما
شما هم چنین می توانید پایان هرجلسه از اساتید سوال نمایید.
معمولا در هنگام پایانی جلسه، زمانی را برای پرسش و پاسخ در نظر می گیرند.
سلام . چه زمانی جاسات شروع میشن؟
سلام و احترام
دوره برگزار شده.
این دوره، مجازی (فایل صوتی) هست.
با سلام
لطفا در زمان بارگذاری فایل ها به ثبت نام کنندگان اطلاع رسانی بفرمایید.
با سلام و احترام
با تشکر از زحمات شما در آگاهی بخشیدن به افكار جامعه
ممنون
سلام علیکم. خدا قوت. بنده در بسته ولایت ثبت نام کردم که این قسمت هم در آن بود. اما می نویسد ثبت نام نکرده اید.
سلام و ادب
تماس بگیرید
02128427036
جلسه آقای یامین پور رو 4بار گوش کردم. به قدری دید زیبایی رو نسبت به جایگاه انقلاب در طول تاریخ و رهبری حضرت آقا بیان کردن که سیر نمی شم از گوش دادن.
مجازی
480 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
3 جلسه کلاس
مجازی
یک جلسه
مجازی
6 جلسه کلاس
مجازی
480 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
540 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
4 جلسه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
540 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
390 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
5 جلسه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
480 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
مجازی
480 دقیقه
نوع دوره: آفلاین صوتی
ضحی بابایی
سلام ای کاش یک دوره هم در رابطه با گفتمان علمی و وظیفه ی دانشجویان نخبه می گذاشتید در کل کار بسیار خوبی را آغاز کرده اید ان شا الله موفق باشید