گزارش گلگشت جمعه 12 تیر، 16 رمضان – آبشار اولیه دارآباد + تصاویر

گزارش گلگشت جمعه 12 تیر، 16 رمضان – آبشار اولیه دارآباد + تصاویر

مطابق برنامه اعلام شده، زمان حرکت ساعت 19:30 از مقابل تابلوی نقشه دارآباد بود که برای جمع آوری دوستان و حرکت به موقع، ساعت 19 در محل حاضر شدیم.
5 نفر از اعضاء قبل تر در محل بودند،(جا دارد از این افراد که ترجیح میدهند زودتر در محل حاضر شوند تا مشکلات پیش بینی نشده مانع از بروز تاخیر و ضایع شدن وقت سایرین شود کمال تشکر را داشته باشم ) تا ساعت 19:30 حدود 35 نفر از اعضا به محل آمده بودند که تماس ها و پیگیری ها نشان میداد افراد بیشتری در راه هستند. با توجه به تاکید قبلی تصمیم بر ماندن بیشتر از 15 دقیقه نداشتیم و با حضور حدود 45 نفر ساعت 19:45 با توضیح مختصری در خصوص جلودار و عقب دار های گروه برادران و خواهران کوهپیایی را شروع کردیم. البته تعدادی از دوستان در محل قرار اولیه ماندند تا سایر افراد را به مسیر هدایت کنند.
سرعت گروه مانند هفته های قبل کم بود که با توجه به روزه داری اعضا، تعداد اعضا و حضور کودکان و نوزادان طبیعی بود. (والدینی که نوزاد یا کودکی که توانایی راه رفتن ندارد همراه خود میآورند، حتماً باید از کوله های حمل کودک استفاده کنند تا خدایی نکرده در صورت بروز حادثه احتمالی، به فرزند و خودشان آسیب کمتری وارد شود.)
الحمدلله مشکلی در مسیر رفتن پیش نیامد و گروه با چند توقف کوتاه جهت جبران فاصله افتاده در ستون حرکت، 20:15 به محل اقامت رسید. زیر اندازها پهن شد و ابتدا خواهران به قسمت آبشار رفتند. در این حین تعدادی از افرادی که دیرتر راه افتاده بودند هم کم کم به گروه اضافه شدند و جمع 60 نفری مان تکمیل شد. پس از خواهران، تعدادی از برادران به سمت آبشار رفته، عکس یادگاری گرفتند و بعضی زیر آبشار مختصری آب تنی کردند.
با اذان مغرب، صفوف نماز جماعت بر پا شد و پس از خواندن نماز مغرب و عشا، اعضا افطاری های خود را به رسم سابق در سفره گذاشته و دسته جمعی میل کردند. تعدد افراد باعث ایجاد سفره پر برکت و متنوعی شده بود، از نان و پنیر تا انواع شربت ها، ماکارونی، آش و … پس از حدود 35 دقیقه خوردن افطاری، آماده بازگشت شدیم. بعد از جمع کردن وسایل و زباله ها، و گرفتن عکس دسته جمعی 21:50 آماده بازگشت شدیم.
متاسفانه با تاکیدهای مکرر در گروه و برنامه اعلام شده، تعداد افرادی که چراغ به همراه نداشتند زیاد بود. به دست داشتن وسایلی مانند زیر انداز، سبد و کیف دستی نیز با توجه به تاریکی هوا و به تبع آن افزایش احتمال افتادن کار درستی نبود که بعضا در گروه مشاهده میشد. (همیشه در کوه باید دستهایتان خالی باشد، خدایی نکرده در صورت افتادن به هر دلیلی، دست ها اولین حامیان شما برای کاستن از صدمات هستند.)
سرعت به نسبت از رفت کمتر بود و بعضا فاصله میان گروه ایجاد میشد که با ایستادن چندین باره ستون مرتفع گردید. حرکت در یک ستون، عدم سبقت از جلو دار و حرکت گروه خواهران پس از عقب دار گروه برادران از نکاتی بود که در مسیر بازگشت چندین بار تذکر داده شد. حدود ساعت 22:15 مسیر رودخانه تمام شد و با خاموشی چراغ های همراه، ادامه مسیر را در زیر نور مهتاب طی کردیم. ساعت 22:30 به ابتدای مسیر حرکت رسیدیم و پس از تشکر از همنوردان و خداحافظی راسما برنامه تمام شد.
با تشکر ویژه از آنهایی که سر وقت آمدند، لوازم ضروری برنامه را به همراه داشتند و به گروه در ایجاد نظم کمک کردند تا احتمال بروز حادثه به حداقل رسد.

دیدگاه ها

عبارت امنیتی *

دوره های پر فروش

مولفه های اقتصادی کردن محصولات فرهنگی محمد سرشار
مولفه های اقتصادی کردن محصولات فرهنگی
محمد سرشار

مجازی

540 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
ویژگی ها و وظایف بانوی فعال فرهنگی قبل و بعد ازدواج 3،2،1 محسن گمار
ویژگی ها و وظایف بانوی فعال فرهنگی قبل و بعد ازدواج 3،2،1
محسن گمار

مجازی

17 جلسه (1380 دقیقه)

آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 230,000 تومان
یهودیت،صهیونیسم و اسرائیل سهیل کثیری نژاد
یهودیت،صهیونیسم و اسرائیل
سهیل کثیری نژاد

مجازی

4 جلسه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 140,000 تومان
سازماندهی مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی حاج حسین یکتا
سازماندهی مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
حاج حسین یکتا

مجازی

480 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
آتش به اختیار حاج حسین یکتا
آتش به اختیار

مجازی

480 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
عبرت های تاریخ شیعه در دوران ائمه معصومین (ع) 1 و 2 محمدحسین رجبی دوانی
عبرت های تاریخ شیعه در دوران ائمه معصومین (ع) 1 و 2
محمدحسین رجبی دوانی

مجازی

540 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان