گزارش برنامه کوهپیمایی 7 و 8 خرداد – فتح نمادین ارتفاعات فردو

گزارش برنامه کوهپیمایی 7 و 8 خرداد – فتح نمادین ارتفاعات فردو

“ما اجازه نمی دهیم” عنوان برنامه ای بود که توسط دغدغه مندان گفتمان انقلاب اسلامی و علاقمندان به حفظ خطوط قرمز رهبر انقلاب برگزار شد و در آن ارتفاعات فردو بصورت نمادین فتح شد.

در برنامه کوه پیمایی فردو که علی رغم دو روزه بودن و حال و هوای کویری و کوهستانی با استقبال خارج از تصور مواجه شده بود حاج حسین یکتا شب پنج شنبه در جمع حاضرین شرکت نمود و به ایراد سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی نیز روز جمعه در دامنه ارتفاعات به جمع کوه پیمایان پیوست و به ایراد سخنرانی پرداخت. در قسمت پرسش و پاسخ بارها و بارها از حاج آقای آقاتهرانی علت برخورد منفعل مجلس سوال می شد و حاضرین خواستار ورود جدی تر مجلس شورای اسلامی به موضوع هسته ای بودند.

اقشار مختلف از نوزادان چند ماهه تا کودکان و پیرمردان و پیرزنان و جوانان تا جانبازی که سرطان خون گرفته بود و میگفت چند روزی بیشتر در این دنیا مهمان نخواهد بود، مسیر دشوار این برنامه را آمده بودند که بگویند اجازه نخواهند داد جریان تحمیل یک فاجعه بزرگ را بر کشور تحمیل نماید.

شرکت کنندگان در پویش مردمی “اجازه نمی دهیم” در سراسر کشور و در این برنامه مطالبی را بر روی برگه های خود نوشته بودند:

– اجازه نمی دهیم مولایمان تنها بماند

– اجازه نمی دهیم جریان تحمیل گر دست ولی مان را ببندد

– اجازه نمی دهیم که حتی بوی مراکز نظامی مان به مشام سگهای استکبار برسد

– اجازه نمی دهیم اجنبی برایمان تصمیم بگیرد

– اجازه نمی دهیم اجازه دهید

-اجازه نمی دهیم حرف آقا زمین بماند

– کودکی نوشته بود اجازه نمی دهیم سرمان کلاه بگذارند

730109146_18959

راویان کاروان در جای جای فردو صحبت از امتداد رشادت های شهدایی همچون زین الدین و شهید تهرانی مقدم واحمدی روشن … در این منطقه میکنند. ارتفاعات فردو شامل سه کوه است به نام های کوه مهدی، حسن و مصطفی. نمادهای سه نسل مقاومت مهدی زین الدین، حسن تهرانی مقدم و مصطفی احمدی روشن.

روزگاری شهید زین الدین در این منطقه نیروهای خود را آموزش می داد تا کشور ما در میدان نبرد و نه در پشت میزهای مذاکره برنده واقعی باشد و حاصلش شد فتح خرمشهر.

شهید تهرانی مقدم هم در فردو و در هرم گرما فناوری موشکی ما را ارتقا می داد تا مرزهای جغرافیای ایران در امنیت باشد و روزگار دیگر شهید شهریاری و احمدی روشن در آنجا دانش بومی غنی سازی بیست درصدی را تولید می کرد تا ما در صحنه علم کشور برتر منطقه باشیم و در صحنه واقعی نبرد دیپلماسی دست بالا را داشته باشیم.

در بین این سه کوه منطقه کوهپایه ای است که محدوده اصلی هسته ای است و ۱۰۰متر زیر این منطقه تجهیزات هسته ای ماست که بزرگترین دغدغه امریکایی هاست چون با توجه به شرایط سنگی کوه و عمق۱۰۰متری هیچ موشکی قادر به تخریب آن نیست. فردو از آن جهت که تاسیساتی غیرقابل انهدام و غیر قابل نفوذ بمب های دشمن می باشد امروز به نمادی از رویکردهای فعلی دولت تبدیل شده است. کاری که موشک های آمریکایی اسراییلی با این منطقه نمی توانستند بکنند امروز با رویکرد جدید دولت به سمت تعطیلی می رود و کوه پیمایان به این خاطر این نقطه را انتخاب نمودند.

امروز فردو برای مردم غیرتمند ایران تبدیل به یک نماد شده است به قول راوی برنامه شرایط فردوی امروز شبیه شرایط نظام جمهوری اسلامی ماست. همان طور که اکنون برخی تلاش می کنند فقط یک پوسته از نظام اسلامی باشه اما محتوای آن رو تحریف و تخریب کنند و تلاش میکنند انقلاب اسلامی تبدیل به گفتمان تمدن ساز نشود ، امروز تلاش می کنند فردو فراموش شود و فردو که روزی نماد علم و خواستن و توانستن ایرانی و مقاومت بود را با حفظ پوسته خود تبدیل به نماد عقب نشینی و نتوانستن و کوتاه آمدن بکنند.

برنامه ای که از پنج شنبه ساعت ۱۷ آغاز شده بود با فضایی صمیمی و انقلابی و با فتح ارتفاعات فردو و سخنرانی آقاتهرانی در دامنه ارتفاعات به پایان رسید و با خود یک پیام داشت که:

اجازه نمی دهیم خون شهدایمان پایمال شود

DSC_5881

حاج حسین یکتا: باید نشان دهیم پای کار ولایت هستیم و حرکت شما نمونه خوبی بر این مطلب است

حرکتی که شما تحت عنوان راهپیمایی و کوهپیمایی و حمایت و این نگاه که پای کار ولایت بودن دارید، انشاالله پرخیر و برکت باشد. این خیلی با ارزرش است که نشان دهیم پای کار ولایت هستیم و حرکت امروز شما که آمدید و به جان خریدید که در گرما و سرما و در بیابان و کوه بیایید و اعلام کنید که مردم پای اعتقاداتشان و پای آرمان های انقلاب هستند خیلی حرکت با برکتی است.
درست مثل خون شهدایی که در این راه جانشان را دادند، شهدای هسته ای که با نثار خونشان این کار را برای ما و این حرکت را برای ما یک آرمان و یک اصل اصولی خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی قرار دادند.

موضع ما موضع استقامت بر اصول است

چون موضع ما موضع هسته ای صرف نیست. موضع ما استقامت بر اصولمان و استقامت بر راهمان هست که بر طبق یک اصل اساسی بنا گذاشته شده است.

امشب که دارید نیت می کنید در کنار مسجد مقدس جمکران، در کنار قرارگاه ظهور، خیلی نیت مهم است که فردا هر قدمی که برمی دارید، بنویسند که این نیت با معرفت باشد.

این نیت به قصد قربت باشد. این نیت با نگاه به حمایت بی چون و چرا از ولی باشد.

در دل این رمل ها و بیابان ها آمدید که بگویید امام زمان ببینید ما برای نائبت آماده ایم جان بدهیم

اگر صبح شال و کلاه می کنید و کوله پشتی روی کول می گذارید و اقتدا به بیابانگرد مدینه می کنید و می زنید تو رمل ها و بیابان ها در وسط این هوای گرم، باید بگویید: ارباب! ببینید ما آماده ایم. ما یک ذره احساس کردیم یک جا باید در میدان باشیم و آمدیم …

به کوه باشد، به دشت باشد، به بیابان باشد،… به کف خیابان باشد، به سکوت باشد، به حرف باشد، به نوشتن و قلم و شعر و ادبیات باشد ما هستیم…

رهبر انقلاب فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم ولی برای تجربه و رشد فکری مردم موافقت کردم

آقا در قضیه مذاکرات چه گفتند؟ آقا گفتند من به مذاکرات خوش بین نیستم ولی برای تجربه و رشد فکری مردم گفتم باشد…

این انقلاب به سرعت به سمت ماموریت الهی خودش پیش میرود. فقط در هر ایستگاه یک عده سوار می شوند و یک عده پیاده و رویش پر طراوت نسل جوان همیشه در این مسیر وجود دارد.

استقامت سیصد نفر تاریخ را عوض کرد و ای بسا همین هایی که در این بدر کبرای امروز شرکت خواهند کرد، انشاالله همان هایی هستند که بلاشک در ظهور ولی عصر(عج) جزو آن ۳۱۳ نفر باشند

_MG_6399

آقا گفتند امروز جنگ بدر است. در بدر چه خبر بوده است؟ ۳۰۰ نفر بدون امکانات رفتند تا قافله تا دندان مسلح قریش را بگیرند. این قافله ۹۰۰نفری در مقابل ۳۰۰ نفرمسلمان. یا باید صلح کنند که در این صورت قید اسلام را بزنند و یا باید شمشیر بکشند و مبارزه کنند و استقامت. و شد آنچه شد. و شد آنکه وندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند… و شد اینطور که آن سیصد نفر تاریخ را به هم زدند. استقامت کردند.

آقا گفتند امروز جنک بدر است و ای بسا همین هایی که در این بدر کبرای امروز شرکت خواهند کرد، انشاالله همان هایی هستند که بلاشک در ظهور ولی عصر(عج) جزو آن ۳۱۳ نفر باشند. مگر به شهادت یا مرگ صحنه را خالی کنند.

آقا گفتند قبل از دوران مهدی موعود(عج) آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. قبل از ظهور مهدی موعود در میدان های مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند، در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آید و جهان به دوران آرمانی مهدی موعود روز به روز نزدیک می شود. این آن امید بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی: با وجود این تحریم ها می توانیم روی پای خودمان بایستیم

با این تحریم هایی که هست می توانیم روی پای خودمان بایستیم. ایران می تواند جوانهای خودش را جمع کند و با استعدادهای خودش روی پای خودش بایستد. ما هر چه داریم از خودمان هست و منت هیچ گردن کلفتی بر روی گردن ما نیست. حتی آنقدر خوب کار کردیم که در این جهت شهید هم دادیم. حتی در هسته ای و این یعنی ما می توانیم.
چون ابهام های جدی نمایندگان برطرف نمیشود گاه برخوردهای تندی صورت میگیرد

در بحث مذاکرات ابهام خیلی داریم. خود بنده که نماینده مجلس هستم خیلی ابهام دارم و هرچه می دانم از بیرون می دانم چرا که در این قضیه مجلس رو سیراب نکردند و برای همین در مجلس گاهی برخوردهای تندی صورت می گیرد.

دولت مردم را محرم بداند و مردم را در جریان بگذارد تا همدلی و همزبانی و حمایت مردم را داشته باشد

دولت هرجا مردم را در کار خودش شریک کند آنها حمایتشان می کنند، اصلا شعار سال همدلی و همزبانی اینطور محقق می شود.

اصلا انقلاب اسلامی دو تا حسن دارد که باعث اقتدار و استمرار پیروزهایش شده است. یکی اینکه این نظام ولایی است و دوم اینکه دارای حمایت مردمی می باشد. از اول انقلاب نیز همین طور بوده است. ولی متاسفانه مطالب را به مردم نمی گویند.

احساس می کنند سیاست یعنی همین. شما نگاه کنید هرچه آقا دارد ظاهر و باطن یکی هست. همه باید این طور باشند.

دولت نباید احساس وادادگی بکند

نمایندگان مجلس ابهام دارند و چون آقا فرمودند من به این تیم مذاکره کننده اعتماد دارم، ما هم اعتماد داریم ولی صحبت هایی که در ژنو شد، بیانیه ای که در لوزان آمد و بعد از آن نگرانی در ما بوجود آورد. دولت نباید احساس وادادگی کند.

حرکت اعتراضی شما حمایت از دولتی خواهد بود که بخواهد منافع ملی را پیگیری کند

در این شرایط همانند حرکتی که شما امروز انجام دادید مردم باید بیایند و محکم بگویند ما هسته ای را میخواهیم و از دولت خود میخواهیم در برابر زیاده خواهی های این دشمنان حمایت کنیم تا دولت در بحث مذاکرات هسته ای اهرم خوبی را داشته باشد. این کار شما حمایت از دولتی است که بخواهد منافع ملی را پیگیری کند.

ما با این کار از دولت حمایت می کنیم و تاکید میکنیم که هیچ کس حق عبور از خطوط قرمز را ندارد.

تحریم ها بایست یکجا برداشته شود/ همانند شهدایمان با دست بسته هم کرنش نمی کنیم

مثلا یکی از خطوط قرمز این است که بحث تحریم ها باید یکجا برداشته شود. ما انقلاب کردیم که بتوانیم اسلامی اش کنیم. در برابر آمریکا کرنش نکنیم. اگر دستمان هم بسته باشد همانند کاری که شهدا کردند نباید در برابر دشمن کرنش کنید.

ملت ما هم ملت اقتدار و عزت هست و این را اهل بیت به ما یاد دادند. منامیدوارم داستان هسته ای تجربه خوبی باشد و امیدوارم آنچه می شنویم دروغ باشد.

811718220_41380

سوال) چرا مجلس آنقدر دیر عمل می کند و اقدام قاطعی نمی کند

اگر چیز جدی ای نوشته شود باید برای تصویب به مجلس بیاید، آنها آنقدر این مسئله را طول می دهند تا مجلس آینده را برای خودشان کنند

از انجا که باید توافق و یا هر مطلب مهمی در بحث با کشورهای دیگر باید در مجلس تصویب شود و اگر چیز جدی ای نوشته شود باید برای تصویب به مجلس بیاید، آنها انقدر این مسئله را طول می دهند تا مجلس آینده را برای خودشان کنند. از آنجهت انتخابات مجلس آینده برایشان اهمیت بیشتری دارد.

هرکس باید به شاکله اش عمل بکند. بعضی ها فقط با چیز مختصری خریده می شوند.آنها که با پول و زور می آیند.

ما باید به وظایف خود عمل کنیم. وظایفی همچون حمایت از ولایت، دفاع از منافع ملی و مردم. درواقع هر چیزی بخواهد تصویب شود باید حتما به مجلس بیاید.

سوال) اگر ترس این هست که مجلس آینده بخواهد برای آنها شکل بگیرد و توافق نامه ای را بر نظام تحمیل کنند خب مجلس کنونی چه کاری برای جلوگیری انجام می دهد؟

باید خودمان، اصولگرایان، بچه مذهبی ها با هم متحد باشیم و یک حرف بزنیم و اگر خدا را یاری کنیم خدا نیز ما را یاری می کند.

حرف هیچ کس برای ما حجت نیست مگر ولی فقیه. هیچ کس و یا دولت نباید خطوط قرمز آقا را رد کند.

باید رفتار مسوولین را مطابق با حرف های آقا سنجید. ما همه سانتی متر و میلی متر و دسیمتر را بلدیم ولی بدون شاخص نمی توانیم اندازه ای را تعیین نماییم. در انقلاب اسلامی هم شاخص ولی فقیه هستند.

بنی صدر را هم امام ابتدا حمایت کردند ولی بعد که زمان گذشت با شاخص که مقایسه کردیم متوجه کار شدیم نه همین جوری.

الان هم دولت را باید با شاخص بسنجیم. ابتدا آقا دولت را حمایت کردند و هرچه بگذرد شما خود به خود به دولت نمره می دهید. آقا فرمودند یکسال آخر مجلس را غنیمت بشمارید باید واقعا گروههای مختلف یک فکر اساسی بکنند.

دیدگاه ها

عبارت امنیتی *

دوره های پر فروش

یهودیت،صهیونیسم و اسرائیل سهیل کثیری نژاد
یهودیت،صهیونیسم و اسرائیل
سهیل کثیری نژاد

مجازی

4 جلسه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 140,000 تومان
تربیت اقتصادی و مالی کودکان مهدی طغیانی
تربیت اقتصادی و مالی کودکان
مهدی طغیانی

مجازی

6 جلسه (300 دقیقه)

آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 140,000 تومان
عبرت های تاریخ شیعه در دوران ائمه معصومین (ع) 1 و 2 محمدحسین رجبی دوانی
عبرت های تاریخ شیعه در دوران ائمه معصومین (ع) 1 و 2
محمدحسین رجبی دوانی

مجازی

540 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
آتش به اختیار حاج حسین یکتا
آتش به اختیار

مجازی

480 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
سوژه یابی در رسانه وحید جلیلی
سوژه یابی در رسانه
وحید جلیلی

مجازی

390 دقیقه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 150,000 تومان
بررسی آرا و اندیشه های بزرگان موسسه طلوع
بررسی آرا و اندیشه های بزرگان
موسسه طلوع

مجازی

5 جلسه

نوع دوره: آفلاین صوتی

حضوری : غیر فعال
مجازی : 140,000 تومان