گزارش گلگشت پنجشنبه 4 تیر/ 8 رمضان – رودخانه دارآباد + تصاویر

طبق برنامه اعلام شده، قرار بر جمع شدن دوستان راس ساعت 19:30 در زیر تابلوی نقشه دارآباد بود. برای جمع آوری دوستان ساعت 19:10 در محل حاضر بودیم. حدود 5 نفر از افراد قبل از ما به محل آمده بودند و تعدادی با ما به سمت محل قرار آمدند. تا ساعت 19:30 حدود 30 نفر از دوستان در محل حاضر بودند و با تماس های دوستان متوجه شدیم که چند گروهی در راه هستند.

با توجه به اینکه مسیر فرعی را برای رفتن انتخاب کرده بودیم و امکان پیدا کردن آن برای افراد سخت بود، مجبور شدیم بیشتر منتظر بمانیم تا دوستان برسند. با گذشت 15 دقیقه 10 نفر دیگر به جمعمان اضافه شدند و کماکان تعدادی خبر میدادند که در راه هستند و در ترافیک ماندند.

با توجه به محدودیت وقتمان تا رسیدن به محل قبل از غروب آفتاب ،19:50 وسایل را جمع کرده و توضیح مختصری در خصوص راه و مسیر داده شد و همگی آماده حرکت شدیم. آقای ابدی جلودار و آقای بیات عقب دار گروه انتخاب شدند. بالاخره با جمع 45 نفره مسیر را شروع کردیم و به جا ماندگان حدود مسیر را گفتیم ( بعدا 3 نفر دیگر به ما پیوستند و تعداد 48 نفر شد). همانطور که در برنامه گفته بودیم مسیر ساده بود و به علت در حاشیه بودن رودخانه شیبی هم نداشت. فقط عبور از سنگ ها و گذشتن چندین باره از رودخانه دقت در قدم برداشتن میخواست که الحمدلله مشکلی پیش نیامد. سرعت به نسبت کم بود که با توجه به تعداد افراد و روزه داری دوستان قابل پیشبینی بود.

عبور از بستر زیبای رودخانه و هوای خوب و خنک بر لذت پیاده روی افزوده بود. ساعت 20:20 دقیقه به محل مورد نظر رسیدیم. تنها مشکل پیش آمده افت فشار جزئی یکی از خواهران 2 دقیقه قبل از رسیدن به محل مورد نظر بود که الحمدلله با کمی استراحت و رسیدگی چند خواهر به ایشان سریع حل شد.

پس از رسیدن سریع مشغول پهن کردن زیراندازها شدیم تا شرایط برای برپایی نماز جماعت آماده شود. دوستان از فرصت مانده تا اذان استفاده کردند و در 2 گروه، ابتدا خواهران به قسمت آبشار پشتی رفته و از منظره و محیط استفاده کرده، عکس یادگاری گرفتند و سپس برادران به سمت آبشار رفته و پس از کمی شوخی و آب تنی هنگام اذان به محل تجمع بازگشتند.

نماز جماعت در تاریکی غروب برپا شد و پس از آن سریع سفره افطار دسته جمعی دوستان در دو قسمت مجزا برای خواهران و برادران پهن شد که نقش چراغ قوه و چراغ پیشانی اعلام شده در برنامه با توجه به تاریکی شب کاملا مشهود بود.

همچنین طبق برنامه اعلام شده هر کس وسیله ای برای افطار آورده بود که طبق رسم قبلی، سر سفره به صورت عمومی تمام افطاری ها گذاشته شد. الحمدلله سفره پر برکت و متنوعی بود. پس از میل نمودن افطار، حدود ساعت 21:35 دقیقه کم کم شروع به جمع آوری وسایل و آشغال ها نمودیم. تا حدود ساعت 21:45 دقیقه وسایل جمع شده و همگی آماده حرکت شدیم. کمی وقت صرف عکس انداختن دسته جمعی شد و پس از آن بازگشت را شروع کردیم.

متاسفانه علارغم تذکر چندین باره در برنامه، تعدادی از دوستان چراغ قوه همراه نداشتند و این مسیر بازگشت از رودخانه را با توجه به سنگلاخی بودن بستر و عبور چندین باره از رودخانه سخت میکرد. سرعت به نسبت پایین تر از رفت بود. بعضا فاصله بین دسته های حرکت می افتاد که برای رفع آن گروه چند نوبت تا رسیدن و جمع شدن تمامی افراد ایستاد و سپس ادامه حرکت داد. پس از طی شدن مسیر رودخانه، با توجه به مسطح بودن مسیر حرکت، چراغ های همراه خاموش شد و از نور مهتاب و محیط برای ادامه مسیر استفاده کردیم که لذت بخش بود. حدود ساعت 22:15 دقیقه به ابتدای مسیر کوهپیمایی رسیدیم و پس از گرفتن عکس دسته جمعی راسما برنامه ساعت 22:20 دقیقه تمام شد.

با تشکر از تمامی افراد شرکت کننده در برنامه، مخصوصا آنهایی که سر وقت آمدند و با تشکر ویژه از آنهایی که همیشه در گروه هستند و همیشه نقد دارند ولی هیچ گاه با ما نمی آیند و شما اعضاء محترم گروه.

دیدگاه ها

• zohrehsadat
    پاسخ

سلام
    ببخشید این برنامه ی کوهنوردی رو نمی شه یه جوری تنظیم کنید البته برای بعد از ماه رمضان تا شرکت در اون برای خانمها هم آسون تر باشه؟
    مطمئنا واسه یه خانم سخته که بخواد ساعت 11 شب خودشو از داراباد به منزل برسونه. حالا خانواده اش هم شاید نتونن همراهیش کنن.

• طلوع حق 1

با سلام و احترام
      برنامه های کوهنوردی بعد ماه مبارک، صبح ها برگزار میشود.شما می توانید تشریف بیارید البته به آسونی!