گزارش برنامه 25 اردیبهشت، کلکچال از مسیر جمشیدیه تا خط الراس + تصاویر

همانند برنامه های قبلی، قرارمان 6.30 در میدان تجریش بود. با توجه به تعطیلات، سفر عده زیادی از دوستان و نبود خانواده ها و خواهران، پیش بینی میشد که برنامه با تعداد کمی از افراد تشکیل شود که همین هم شد. قرار بود اگر همه در میدان آمدند و تعداد کم بود از گلابدره سعود کنیم که تماس با آقای طلوعی و حضورشان در ابتدای مسیر باعث شد ما هم طبق قرار اولیه پس از انتظار برای اطمینان از عدم آمدن دیگران، به سمت پارک حرکت کنیم. 7:05 چهار نفر در ابتدای مسیر آماده بودیم ولی منتظر یک دوست دیگر که در راه مانده بود، ماندیم. این انتظار سبب خیر شد و یکی دیگر از اعضا که آمدنش را با شخص دیگری هماهنگ کرده بود به جمعمان پیوست. تا حدود 7:40 منتظر شدیم، با اطمینان از اینکه دوستمان در راه هستند و خبر به ایشان، حرکت را آرام شروع کردیم. هوا طبق پیش بینی بسیار مطبوع بود، هوای ابری، خنک و پاک که کمتر در کوه های تهران مشاهده میکنیم.
حرکت یکنواخت را ادامه دادیم، سرعت نسبتا خوب بود ولی به دلیل رسیدن دوست در راهمان، کمی آرام تر از سرعت نهایی گروه حرکت میکردیم و پس از 45 دقیقه با اینکه میتوانستیم مسیر را ادامه دهیم 10 دقیقه استراحت کردیم. حرکت مجدد را برای عدم سرد شدن ادامه دادیم ولی با سرعتی کمتر. در مسیر هر 30 دقیقه یکبار استراحتی کوتاه میکردیم تا شاید دوستمان برسد که البته تا حدود نزدیکی های ورودی مسیر نور الشهدا این وصال حاصل نشد.
پس از آمدن ایشان، متوجه شدیم که با 2 نوجوان در مسیر آشنا شدند که برای اولین بار به کوه می آمدند و خواستند همراهیشان کنند.
جمع 8 نفریمان ساعت 9:50 به نور الشهدا رسید و پس از زیارت مزار شهدا، به محل حسینیه در زیر قسمت مقبره رفتیم و از عدسی که خادمین به عنوان صبحانه به زائرین شهدا میدادند خوردیم، که البته با وجود خلوتی کوه به علت تعطیلات، پیمانه های آخرش به ما رسید. پس از عکاسی و صرف چای، به سمت برج حرکت کردیم. هوای مساعد عزممان را جزم کرد که مسیر بیشتری را برویم، لذا پس از رسیدن به برج، با 5 نفر از دوستان، تصمیم بر ادامه مسیر به سمت قله را کردیم و صبحانه های شخصی را گذاشتیم برای بازگشت.
پس از رسیدن به برج، سریع آماده رفتن شدیم و حرکت مجدد را ساعت 11 شروع کردیم.
با توجه به هوای مشکوک ابری، از چند گروه که از بالا میآمدند شرایط هوایی را پرسیدیم که باد زیاد و بارش برف در قسمتی از مسیر را خبر دادند. تصمیم گرفتیم تا خط الراس برویم و با برآورد شرایط و توان، تصمیم گیری برای ادامه مسیر و یا بازگشت را به آنجا موکول نماییم. هوای خوب و محیط زیبای قسمت های بالایی برج و توان دوستان باعث سرعت دادن به حرکت شد. پس از حدود 1 ساعت کوهپیمایی که حدود 5 دقیقه استراحت قبل از شیب خطالراس داشت، 12 به محل رسیدیم. وجود باد و عدم به همراه داشتن بادگیر و همچنین عدم آمادگی جسمانی گروه برای ادامه مسیر به قله باعث شد تا تصمیم به استراحتی سریع در یکی از قله های مجاور در ارتفاع 3100 متری بگیریم و بازگشت را انتخاب کنیم. حدود ساعت 12.20 دقیقه بازگشت را شروع کردیم و 1.10 دقیقه به برج رسیدیم. استراحت کردیم و مشغول خوردن صبحانه های شخصی شدیم. پس از آن نماز را در مسجد برج خواندیم و بازگشت را 2.30 دقیقه آرام شروع کردیم. با سرعت نسبتا کم از مسیر فرعی برج به نور الشهدا و مسیر فرعی نور الشهدا به پاکوب ادامه دادیم. برای رعایت حال زانو هایمان سرعت بازگشت را کمتر کردیم و 2 استراحت کوتاه 5 دقیقه ای انجام دادیم. اتفاقا در یک محل استراحت متوجه شکسته بودن یکی از شاخه های اصلی درخت بالای سرمان شدیم که در مسیر هم بود و هر لحظه امکان افتادن بر سر کسی را داشت. پس از جدا کردن شاخه و انداختنش در دره، ادامه مسیر دادیم و راسما 4:30 دقیقه کوهپیمایی در ابتدای پارک جمشیدیه به پایان رسید.
با تشکر از همه آنهایی که آمدند، نیامدند ولی به زیارت رفتند و شما اعضای محترم گروه.
مسیر طی شده . طول مسیر 18 کیلومتر، ارتفاع انتهای مسیر 3100 متر از سطح دریا، خط الراس قله کلکچال.

دیدگاه ها

حاج حسین یکتا

480 دقیقه

جریان شناسی سیاسی احزاب (1357 الی 1368) محمد حسن روزی طلب
جریان شناسی سیاسی احزاب (1357 الی 1368)